lördag 6 oktober 2012

Vilken lycka!!!!
Åker till Blomsterlandet för att köpa rosjord, lavendel och rosor. Hade tänkt mig 6 st Schneewittchen och 5 st mörkt lila lavendel. Första lyckan är 2 rosjord för 99 kronor. Andra lyckan är att de har precis 5 st mörklila lavendel för 19.90 och tredje lyckan är att det är halva priset på rosorna!! Hjärtat börjar banka... kan de ha Schneewittchen kvar, det är ju faktiskt rätt utplockat... jodå, där står 5 st fina exemplar och jag kompletterar med en blå ros som jag sätter i mitten. Den blå rosen heter Rhapsody in blue och det blir en överraskning nästa år vad det blir av den. Har tidigare en blå ros och är faktiskt lite förtjust i den färgen. Så nu är rabatten färdig och tulpanlökarna som jag köpte i Amsterdam i somras är också nedpetade. Jag gjorde dock ingen "lökplan" som John Taylor tjatar om på Trädgårdsonsdag. Jag petade bara ner dem hur som helst. Nu är det bara att vänta..... får se om Peter köper lite kantsten till mig för det är faktiskt tanken att det ska bli intill gräset.


Så här fint blommar Schneewittchen och förhoppningsvis minst lika fint nästa år


Fjärde lyckan denna dag är alla gula svampar i trädgården, milda makter!!! Det ploppar upp kantareller lite här och var. Visst hittade vi ett par stycken i fjol men i år är det massor!! Ska försöka låta dem stå och bli lite större först,  risken är ju faktiskt rätt liten att någon annan tar dem...



Inga kommentarer: