måndag 11 november 2013

Äntligen en solig dag!

Idag har det varit ett riktigt härligt höstväder. Det blev en ljuvlig långpromenad i eftermiddag! 

Tog min dagliga kik på Victoria Skoglunds blogg http://blog.leila.se/victoriaskoglund/. Fick se att hon varit och hälsat på i Tage Andersens butik i Köpenhamn. Där var jag för ett år sedan och det var en upplevelse på många vis. Han är så otroligt duktig, butiken var mycket mycket speciell. Det kostade inträde i butiken men om man köpte en av hans böcker fick man entrén tillbaka. Dessa böcker var inte för min plånbok så jag frågade Tage själv, om jag fick ta en bild i butiken. Fick ett vrångt NEJ och vi tassade ut igen.... Vill ändå rekommendera ett besök - man glömmer aldrig denna butiken!

Däremot var jag och min mor på Tages Gunillaberg för 1,5 år sedan - detta var ett mycket annorlunda ställe. Här fick vi fotografera.  Plockar här fram några bilder från den turen:

Min mor Elsa, 
trädgårdsintresset har gått i rakt nedstigande led, 
gamlamormor Karna, mormor Esther, min mor och jag..




Visst kan han få till det, den där Tage....

















2 kommentarer:

Meta sa...

Ett underbart resmål Dags att åka dit och se orangeriet.
ha en fin dag
kram Meta

AnitasVäxtkraft sa...

Vi har många fina resmål i vårt avlånga land. DOck får vi vänta ett tag för nu ska vi gå i ide några månader först och njuta av bilder och planera...
Ha en bra dag du också
/Anita