fredag 13 december 2013

Lucia-dagen idag....

Idag lyser solen och jag ska ta ett röj med dammsugaren minsann. 
Igår gjorde jag några julgrupper som blev riktigt fina

Här tog jag en väldigt gammal skål och satte 3 vita hyacinter. Gick ut i min lilla trädgård och tog lite mossa och bröt av lite grenar ifrån lärkträdet. Blev jag riktigt nöjd med - billigt och snyggt


Här köpte jag två vitmålade succulenter, som jag hoppas kunna sätta ut i trädgården i vår. Målade - inte riktigt min grej men tyckte ändå att de var rätt fina. Murgrönan hade jag innan och mossan tog jag i trädgården så det blev rätt billigt detta också. Även här en gammal kruka, som tidigare varit terakotta men nu fick en dutt av Zetas svarta krukfärg.


Amaryllisen börjar slå ut! Här är det "knoppar som brista" och visst är det läckert....


Nu har ju mitt älsklingsprogram börjat "Jul med Ernst". Var tvungen att köpa Ingrid-Marie och sätta på pinne. Eftersom jag betalar mina äpple själv och inte TV4 så blev det inte så många. Hoppas fåglarna gillar dem och inte bara prydnad...



3 kommentarer:

Ingela sa...

Så fina arrangemang du har fått till. Visst är jul med Ernst så stämningsfullt!

Meta sa...

Nu kan julen komma till er ser jag mycket fin det behöver inte vara så dyrt jämt.
ha en fin dag
kram Meta

AnitasVäxtkraft sa...

Tack söta ni/Anita