onsdag 1 oktober 2014

Mysig flitig höstdag

En ledig dag mitt i veckan är toppen. Rensat i trädgården, klippt gräset och städar inne. 
En sväng till soptippen - känns riktigt bra.

Så här ser det ut på Brovägen idag


Höstaster på köksbordet - färgsprakande


Höstsilverax blommar - bättre sent än aldrig. 
Började nästan bli orolig att de inte skulle hinna blomma


De limegröna Rudbeckiorna jag köpte i Danmark i somras blommar flitigt fortfarande


Hokus Pokus... visst är det Lavendel... Den blommar igen


Hösthallonen är inne på ny omgång - jättegoda!


Rosorna - visst är det roligt med remonterande sådana. Ljuvliga ända tills frosten tar dem

Här Rhapsody in Blue


Hot Chocolate. Lite klen i år men blommar ändå


Favoriten Schneewitchen - översållad med blommor. 
I bakgrunden Nävan som jag klippte ned för en månad sedan. 
Blev som nya bollar med mängder av blommor



Till våren kommer tulpanrabatten bli som jag tänkt. Slängde ut Förgätmigej-frön i våras. De hann inte komma i blom bland alla mina tulpaner... men nu.... kommer mängder med bladrosetter. Det blir förhoppningsvis en läcker rabatt till våren.


Glansmiscanthus (Miscanthus sinensis 'Malepartus')
Nu är rabatten som vackrast!



3 kommentarer:

Annika sa...

Vilka underbara bilder från din trädgård! Gräsen är ju rent majestätiska just nu. Det är bara att njuta!
/Annika

AnitasVäxtkraft sa...

Visst är det vackert!

Anette i Torsåker sa...

Förgätmigejen blir perfekt som matta. Sedan blir du aldrig av med den...
Här hann höstsilveraxen inte med att blomma i år, tyvärr.

/Anette