fredag 7 november 2014

Längtan efter ljus

Temat denna "blommiga fredag" är "Längtan efter ljus".

Nu är det riktigt mörkt och ruggigt och längtan efter ljus är stor. 
Det jag kan göra på Brovägen är att tända eld i spisen och köpa lite fina blommor till bordet. Idag har jag även tänt två nyinköpta ljusstakar och satt upp kranshjärta utanför dörren. 
Detta tillsammans ger denna fredagen det ljus jag kan bidraga med.



Hittade en bild ifrån i fjol som jag måste ta med - min Lavendel 
som stretar på under snön, i längtan efter ljus... 




Fler bidrag finner du här;

http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

9 kommentarer:

Meta sa...

Ståtliga ljusstakar du hittat. Visst behöver alla lite extra ljus just nu i den gråaste av tider,
Ha en fin fredag
kram Meta

AnitasVäxtkraft sa...

Detsamma till dig Meta

Rost och rädisor sa...

Läckra ljusstakar. Piggar alltid upp med lite nytt.
Ha det så gott i helgen
Anette

Unknown sa...

Vakker krans!

AnitasVäxtkraft sa...

Tack för trevliga kommentarer/ Anita

Merja sa...

Jätte fina ljusstakar! Visst längtar man efter ljus och med små medel kan man förgylla sin tillvaro:)
Tomtarna i mina lyktor är egentligen mina keramik spöken som jag har i trädgården på sommaren, men tyckte att de passade så bra med ljusen. Nu får de agera tomtar;))
Trevlig helg!

Gunilla sa...

Vilka superfina ljusstakar .

Trevlig Helg

Valdreshagenmin sa...

Wow, lekre lysestaker! Og så flott krans å pynte med :-) Ha en fin uke

Jannibele sa...

Knallfine lysestaker!!