lördag 23 maj 2015

Fantastisk härlig lördag och pingstafton

Varit i trädgården hela dagen, både jobbat och latat mig

Planterat knallröd Million Bells med gulröd Eldkrona 



Nu slår snart min stamsyrén (Palibin) ut


Tulpanerna "sjunger på sista versen"


Feta knoppar på Alliumen


Mina vitgröna tulpaner är jättevackra tillsammans med den röda Alunroten



Köpte en jätteliten vit Bägarranka i fjol, den har stått i vardagsrummet hela vintern, växt, växt och växt. Nu har den fått något att klänga i och börjat blomma. Idag fick den komma ut på altanen


Alunrot - en favorit


Clematis Montana ... ytterligare en favorit. Inköpt i England för 3 år sedan.



Min röda stol från loppisen i höstas har nu fått ny kreation. Lite mer somrig!
Trifoliumen har jag övervintrat i två år, tack vare milda vintrar



2 kommentarer:

Meta sa...

Härlig dag du haft ser jag och många blommor som blommar än. Det är nog de kyliga nätterna som gör det.
Hihi blir lite full i skratt när jag tänker på stolen Min rasade samman förra året. Så nu får jag leta efter en ny.
Det är kul med blommande stolar Tycker jag
Ha en fin och skön söndag
Kram Meta

AnitasVäxtkraft sa...

Ja en stol som behandlas så illa kan ju inte hålla i evighet, vatten måste man ju ösa på ibland/ Anita