torsdag 11 april 2013

Ingen frost i natt men att säga att det är vår i luften är att överdriva lite. Idag har det blåst riktigt "snålt" och solen har lyst med sin frånvaro mest hela dagen. Jag köpte i alla fall några penséer på jobbet idag och dristade mig ut ikväll och slängde ner dem i krukorna. Stod inte och njöt av vårvärme direkt.

  Passade även på att slänga ner mina doftliljor i en stor kruka nu när äntligen min nyinköpta jord var så pass upptinad att det gick att få ner alla lökarna. Dessa ser jag fram emot. Ska dofta riktigt härligt. 

Har två nyinköpta Dahlior kvar att putta ner men det får vänta. De ska ju ner i en rabatt och där är det inte grävbart ännu. Såg den modellen i Ronneby Brunnspark i somras och blev helt förälskad! Som stora röda solar!


Ska bli spännande lyfta på granriset - satte ju en mängd tulpanlökar i höstas vilka jag köpte i 
Amsterdam i somras.


Inga kommentarer: