söndag 14 april 2013

Ojoj vilket härligt vårväder idag! Började med en promenad på förmiddagen och fortsatte med att städa i växthuset. 
Tog bort granriset ifrån mina Schneewitchen som jag planterade i höstas. Kanske lite vågat att göra det redan men jag ville så gärna se om tulpanerna jag köpte i Amsterdam hade kommit upp - och det hade de. Slängde på två säckar av Blekingeplantans Specialjord och även lite hönsskit så nu kan värmen komma!

Mina älskade Demåne-figurer kom fram ur förrådet idag, där det stått och värmt sig i ett halvår

En av mina vinstockar har börjat visa liv... de andra två ser faktiskt lite risiga ut

Klätterhortensior är alltid tacksamma - de övervintrar och vaknar till liv lika tacksamma varje år

Backen ner till sjön är full med färgglada krokus. Ett säkert vårtecken!



Köpt nya Hortensior till köksfönstret ger vårkänsla även inne!

Inga kommentarer: