lördag 17 augusti 2013

Härlig lördag

Idag har det varit en riktigt härlig lördag. Har plockat björnbär och blåbär i trädgården, klippt gräset (på de ställe där det har växt denna torra sommar). Tagit mig en kopp kaffe bland blomster och bär och till slut tog jag fram spaden och grävde ett djupt hål till min Blomsterkornell som jag köpte i våras i England. Stort fint exemplar - den har stått i kruka i sommar då jag inte visste riktigt var jag skulle placera den. 

Nu har den fått sin plats!


Så här fint ska den blomma om jag har tur.... (bilden tagen från nätet)


Detta är en enda Pelargon! den växer så det knakar, köpte den på Blekingeplantan tidigt i somras!



Något som också växer så det knakar är mitt citronträd, även det inköpt på Blekingeplantan i våras. Har fått ta ut trädet från växthuset och nu blommar det igen och börjar få nya citroner. De första citronerna mumsade jag i mig förståss....



Det har blivit riktigt mysigt nere vid lilla stugan. Fikonet står på hörnan, även det har fått komma ut ifrån växthuset i år. Mängder med fikon på! 



I år har jag planterar några Palettblad i mina krukor. De blir bara vackrare och vackrare... nu har jag tagit några skott av dem och satt i kruka inne. Det gick fort att få rötter på dem minsann!




Visst är de läckra - mina taggfria björnbär?!





Inga kommentarer: