torsdag 3 juli 2014

Härlig sommar trots något kylig

Det gör mig inte så mycket att det är lite för kyligt eftersom jag jobbar fram till augusti. Trädgården mår också bra av att det inte är för hett och stekande. För mig är trädgården den avkoppling jag behöver efter 10-11 timmar på jobbet. Så här ser det ut hos mig idag;

Oerhört vacker pelargon!


Blomman-för-dagen, härlig färg. Strålar som en glödlampa!


Chokladblomman - rödbrun och vacker!


Passionblomman - inomhusförvarad sedan i fjol. Nu blommar den fin ute.


Westerland - en flitigt blommande vän i rabatten år från år.


Nu är mina hallon mogna - och det är Hösthallen - märkligt - goda är de !


Bolltisteln är ett konstverk långt innan den blir blå


New Dawn - visst är den vacker?


Rosen Bassino - tyvärr tog vintern alla utom en. Märkligt eftersom det inte var någon hård vinter - men den som är kvar blommar för fullt



Inga kommentarer: